1 Haziran 2012 Cuma

Google Chrome : Kullanışlı Tarayıcı


İnternet ve bilgisayarlar günlük hayatımızın önemli bir kısmını oluşturuyor artık. Haliyle en yüksek verimliliği bekliyoruz artık internetten. Hız ve kullanışlılık en çok aranan iki özellik. Google Chrome'u bu kadar iyi yapan da bu iki özellik.
Benim ilk göz ağrım olan tarayıcı aslında Flock isimli bir tarayıcıydı. Gerçekten çok kullanışlı bir tarayıcıydı ve sosyal ağlar ve internet sitelerine ulaşım konusunda büyük kolaylık sağlayan ilk tarayıcılardan biriydi. Sonra sponsor sıkıntısı yani maddi sıkıntılardan dolayı nasıl denir bilmiyorum ama kapandı diyelim :D Kapandığında kapanma gerekçesinin altına 2 tane tarayıcı önerisinde bulunmuştu, Google Chrome'u öyle denedim. Zamanla Flock'a da benzettim kolay alıştım bu yüzden. 
Chrome'un şimdiye kadar bana en cazip gelen yönü diğer tarayıcılara göre çok daha hızlı olmasıydı. Kullanım kolaylığı açısından da 'Yer İmi' özelliği bana yetiyordu.

Google Chrome Yer İmi Çubuğu

Chrome'un aslında birçok özelliği varmış ama bilmiyodum, ta ki bugün annemim işyerinde bilgisayarına Chrome kurana kadar. Hatunun bilgisayarı harap haldeydi, ben de biraz düzenliyim dedim. Chrome'u kurarken Chrome Web Store'u keşfettim. Aslında zamanında Temalarını denemiştim ama birçok yeni uygulama gelmiş onları hiç görmemiştim.

Bu uygulamaların mantığı, internetten çok kullandığımız sosyal ağ, blog, mail, alışveriş siteleri, oyunlar, müzik ve video siteleri gibi bağlantıları kolayca ulaşabileceğimiz ve kolay kullanabileceğimiz hale getirmek. Ayrıca günlük hayatımızı kolaylaştıracak not defteri, diyet defteri, spor günlüğü tarzı bir çok uygulama da bulabilirsiniz. Kategorilendireceksek şöyle olabilir;
  • Dil geliştirme, enstrümantal, çocuk, hızlı yazma ve birçok konuda eğitici uygulama
  • Film, video, müzik, resim, kitap haber ve siteleri ve resim düzenleyiciler
  • Haberler, spor ve hava durumu
  • Muhasebe, finans, pazarlama, analiz gibi konularda yardımcı işletme araçları
  • Oyunlar
  • Blog, sosyal ağ, telefon uygulamaları, e-posta ve sohbet uygulamaları
  • Günlük hayatı kolaylaştıran uygulamalar
  • Hesap makineleri, alarmlar, saatler, not defterleri, sözlükler ve yer işaretleri
  • Alışveriş, astroloji, din, para, seyahat, yiyecek ve sağlık konusunda yardımcı uygulamalar
  • Uzantılar
  • Temalar
Benim indirdiğim bi'kaç uygulamayı sizlere tanıtıcam

Sosyal Ağ

Personal

Tüm sosyal ağları tek koldan idare edebileceğin bir uygulama.

Facebook-Twitter


Facebook ve Twitter eklentisini kullanabilir, bilgisayarınız kişiselse hep çevrimiçi kalabilirsiniz.

The World's Smiling


İnsanların gülen resimlerini yüklediği bir sosyal paylaşım ağı.

İmo


Arkadaşlarınla Skype, Windowslive / MSN, Google Talk, Facebook Chat, AIM, Yahoo gibi hesaplarından konuşma yapabileceğin bir çoklu chat uygulaması.

Müzik

Youtube




Google Play Music


Fizy


Bloglar

Blogger



WeHeartIt-Tumblr-Fashiolista


Fashiolista, tamamen modadan oluşan bir blog türü.

Pinterest



Mail

Özellikle Google'unki olmak üzere mailler için bir çok uygulama var ama ben en çok tüm mailleri tek bir yerden kontrol etme özelliği olan X-notifer'i sevdim.


Tarayıcının üst kısmındaki bir tuşla tüm maillerinizi kontrol edebilirsiniz.


Resim Düzenleyiciler

Instagram


Resimlerini, son dönemde çok popüler olan instagramlaştırmak için.

Rotoscope


Resimlerinizi kartonize etmenizi sağlayan bu program çok kolay ve kullanışlı.


Günlük Hayatı Kolaylaştıran Uygulamalar



Yukarıdaki uygulamaların hepsi, diyet ve sporla ilgili. Web Store'un Yaşam Tarzı-Yiyecek ve Sağlık kısmında bulabilirsiniz.

Not Defterleri


Çeşit çeşit not defteri var, eminim işinize yarıyacak bitane bulabilirsiniz.

My Study Life


Okul programını sık unutanlar için.

Mocha.co


Tatil planı yapmak için ideal.

Illuum


Ne kadar mutlu olduğunuzu biliyor musunuz?

Oyunlar

Çeşit çeşit ve çok popüler oyunlar var Angry Bird'ten Fruit Ninja'ya kadar. Seçmek size kalmış.



Durmayın artık! Kullanışlı internetin en kısa yolu Google Chrome.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder